به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در کارگاه دو روزه آموزشی مشورتی کارشناسان مسئول سلامت نوجوانان و مدارس کل کشور که به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد ضمن تبیین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سندی است که چهار چوب تعلیم و تربیت را تدوین کرده و جامعه سالم را رقم می زند.
دکتر سید جواد حسینی بیان داشت: طبق این سند دانش آموزان در عرصه های ششگانه تعلیم و تربیت شامل عرصه های شناختی، اجتماعی و سیاسی، هنر و زیبایی شناسی، علم و فن آوری، تربیت دینی و تندرستی رشد می یابند. وی افزود : هدف مارشد همه جانبه ی دانش آموزان در همه این عرصه ها می باشد به طوریکه چنانچه دانش آموزان در یک و یا تنها در چند تا از این عرصه ها رشد کنند دانش آموزانی تک ساعتی خواهیم داشت که این خود مشکلی برای جامعه و سیستم آموزش و پروش خواهد بود وی از عرصه سلامت به عنوان عرصه ای که رشد متعادل را به رشد متکامل تبدیل می کنند یاد کرد.
مدیر کل آموزش و پروش خراسان رضوی در ادامه گفت: با توجه به گستردگی سیستم آموزش و پرورش خصوصاً در استان خراسان رضوی با تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر دانش آموز، 140 هزار معلم، 12 هزار مدرسه و 53 هزار کلاس درس و جلب مشارکت سایر بخشها را امری ضروری برشمرد و گفت: منشور مشارکت در آموزش و پرورش در 8 قلمرو تدوین شده است.
دکتر سید جواد حسینی همچنین از دوره نوجوانی به عنوادن مهم ترین دوره زندگی هر فرد یاد نمود وگفت: دوره نوجوانی عبور از دوره کودکی به دوره جوانی بوده و دارای اهمیت بالایی است بطوریکه 95% رفتارهای پرخطر در دوران بزرگسالی به دوره نوجوانی افراد بر می گردد.
دکتر حسینی با اشاره به حضور 684 مراقب سلامت در مدارس استان، به اجراي برنامه های مکمل یاری ویتامین D ، آهن یاری، برنامه سلامت دهان ودندان، مدارس مروج سلامت، طرح دستگاههای مدرسه ساز، طرح ملی دادرس، تشکلهای دانش آموزی، سفیران سلامت و همیار سبز و مدرسه با طراوت، بعنوان عملکرد سازمان آموزش و پرورش در برنامه های سلامت دانش آموزان اشاره نمود.