معاونت بهداشت

پاسخگویی به سوالات سلامت محور زائرین و مجاورین در ایام نوروز

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مسئول سامانه تلفنی ١٩١ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این سامانه در ایام نوروز فعال و  در خدمت زائران و مجاوران بوده و به صورت متوسط روزانه ۵۰ تماس را پاسخ داده است.

دکتر زهرا اباصلتی، با اشاره به اینکه سامانه ١٩١ در راستای دسترسی آسان مردم به کارشناسان در حوزه های سلامت فعال است اما در ایام نوروز با توجه به ضرورت واکسیناسیون مسافران اعزامی به مراسم حج بیشتر سوالات در خصوص واکسیناسیون بوده است، گفت: این سامانه در دو شیفت صبح و عصر و در هر شیفت با حضور دو کارشناس در خدمت مردم است.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا، کارشناسان نکات پیشگیرانه را به مردم یادآور شدند، ابراز کرد: در صورتی که سوالات تخصصی باشد کارشناسان، پاسخ های تکمیلی را از پزشکان دریافت و به مخاطب منتقل می کنند.

دکتر اباصلتی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی به خصوص در زمینه مصرف آب و غذای سالم برای زائران از مهمترین موضوعاتی بود که به مسافران یادآوری شد گفت: اطلاع رسانی مراکز واکسیناسیون فعال کرونا در ایام نوروز به مخاطبان از جمله دیگر اقداماتی بود که در این ایام به مخاطبان اعلام گردید.