معاونت بهداشت

بررسی رضایت مراجعین از دریافت خدمات توسط سامانه سینا

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ادغام برنامه بیماری های غیر واگیر در نظام شبکه و انجام خطر سنجی بیماری های قلبی و عروقی در مراکز ارائه دهنده خدمات درحال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت مدیر توسعه شبکه وارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادغام برنامه بیماری های غیر واگیر در نظام شبکه کلیه افراد بالای 30 سال در صورت مراجعه به واحدهای بهداشتی در راستای اجرای سند پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، غربالگری و در صورت وجود مشکل، رسیدگی های لازم را دریافت می کنند.

دکتر حسن درخشان  هدف از  تشکیل پرونده و ارائه مراقبت های لازم را شناسایی افراد مبتلا به فشارخون بالا، دیابت، چاقی، دخانیات، بیماری های مرتبط با خون، سرطان های گوارشی، سینه و پروستات ،... عنوان نمود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت گفت: خطر سنجی بیماری های قلبی و عروقی در واحدهای بهداشتی در حال انجام است و پس از شناسایی افراد مبتلا در حوزه بیماری های قلبی و عروقی، آموزش های لازم جهت اصلاح شیوه زندگی به افراد داده می شود.

دکتر درخشان به مرکز رصد و پایش اطلاعات سلامت اشاره کرد و افزود: مرکز پایش اطلاعات سلامت معاونت بهداشت در دو شیفت در 24 ساعت فعال می باشد و داده های سلامت را در اقصی نقاط استان بررسی می کند.وی در ادامه گفت: این مرکز کمک شایانی به مدیران و کارشناسان در خصوص کنترل شاخص های واحدهای بهداشتی در شهرستان ها خواهد داشت که صرفه جویی در وقت و انجام نظارت دقیق بر عملکرد هر واحد از جمله مزایای آن می باشد. مدیر توسعه شبکه وارتقای سلامت دانشگاه از مراجعه روزانه 50 هزار نفر جهت دریافت انواع خدمات از واحدهای بهداشتی دانشگاه خبر داد و افزود: سامانه به 12 هزار نفر از افرادی که زمان مراجعه آن ها به واحدهای بهداشتی بر اساس زمان بندی مشخص شده پیامک ارسال می نماید و به این افراد زمان مراجعه به مراکز و واحدهای بهداشتی را یادآوری می کند.

دکتر درخشان اظهار داشت: مادران باردار، کودکان و نوزادان، میانسالان و افرادی که در جامعه حفظ سلامتی آن ها دارای اهمیت است در مراقبت های مهم سلامتی مانند فشار خون، دیابت، چربی، ترزیق واکسن و... مورد توجه قرار می گیرند. 

در ادامه مسئول روابط عمومی معاونت بهداشت از اجرای طرح رضایتمندی مراجعین از نحوه ارائه خدمات توسط آن واحد از شهریور ماه 95 خبر داد و افزود: از طریق سامانه سلامت سینا روزانه به یک درصد جمعیت پیامک ارسال می شود .

کاظمی گفت: در این طرح رضایت مراجعین در حیطه های دریافت خدمات، امکانات، تجهیزات، نحوه برخورد، کیفیت خدمات ارائه شده و ... مورد سنجش قرار می گیرد و در شش ماهه اول سال جاری تعداد 14 هزار پیامک به گیرندگان خدمت ارسال شده و نظر آنها در خصوص نحوه ارائه خدمات مورد بررسی قرار گرفته است.