روزانه بیش از ۳ هزار تماس با سامانه ۱۹۱ برقرار میشود و مجموع تماسهای برقرار شده از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار تماس بوده است. مسئول هماهنگی پاسخگویی تلفنیEOC در زمینه کرونا معاونت بهداشت دانشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: سامانه تلفنی ۱۹۱ از ابتدای اسفند ماه سال گذشته و با هدف پاسخ به سوالات کرونایی مردم راهاندازی شد و جهت پاسخگویی به سوالات مردم از حضور ۲۴ پزشک، پرستار و دیگر کارشناسان حوزه سلامت بهرهمند هستیم.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه دکتر زهرا اباصلتی گفت: فعالیت سامانه تلفنی ۱۹۱ بهصورت ۲۴ ساعته و در ۳ شیفت کاری ۸ ساعته بوده که در هر شیفت تعداد ۸ نفر پاسخگوی سوالات مردمی هستند.
مسئول هماهنگی پاسخگویی تلفنی EOC در زمینه کرونا معاونت بهداشت دانشگاه در رابطه با میزان تماسهای روزانه مردمی با این سامانه، گفت: روزانه بیش از ۳ هزار تماس با سامانه ۱۹۱ برقرار میشود و مجموع تماسهای برقرار شده از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار تماس بوده است و بیشترین سوالات در موضوعات پیشگیری، بهداشتی، روانشناسی، حضور مناسب در اجتماع، تغذیه سالم، علائم بیماری، فرآیندهای دارویی و درمانی و شکایات بوده است.
دکتر اباصلتی در ادامه افزود: اهم شکایات مردمی در خصوص تجمعات بوده که ضمن ارائه توصیهها و تذکرهای لازم به افراد حاضر در این جمعهای شلوغ، در صورت نیاز موضوع به مراجع قانونی گزارش میشود.
وی با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد تماسهای روزهای اول در موضوع استرس بود که با مدیریت خوبی که در این حوزه شد، شهروندان به آگاهی لازم رسیدهاند خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع درمان بیشترین موضوع تماسها بوده و نگرانی مردم در خصوص نحوه انتقال بیماری ، ابتلا، درمان و مراقبت پس از بهبودی بوده است.
دکتر اباصلتی با بیان اینکه از مردم میخواهیم همچنان هشدارها را جدی بگیرند و در خانه بمانند، گفت: هنوز در وضعیت قرمز کرونایی هستیم و به وضعیت سفید نرسیدهایم و اکنون زمان عادیسازی وضعیت نیست و نباید با کوچکترین غفلت موجب بروز بزرگترین خطا شویم.