مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روزانه به 5 هزار تماس تلفنی از طریق سامانه 191 پاسخ داده می شود و در حال حاضر 25 خط تلفنی آماده پاسخگویی به سوالات مردمی است.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه دکتر زهرا اباصلتی، با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا تماس های تلفنی مردم با سامانه 191 رشد قابل توجهی یافته بود، به حدی که تعداد زیادی از مخاطبین منتظر پاسخگویی بودند، گفت: در فاز اول 8 خط در اختیار سامانه 191 قرار گرفت و در مرحله بعدی به دلیل کثرت تماس ها این خطوط به 15 مورد افزایش یافت .
وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیز تعدادی از پزشکان حوزه بهداشت در پاسخگویی به سوالات مردمی با ما همراهی می کنند که برای پاسخگوی پزشکان حوزه بهداشت نیز 10 خط دیگر در نظر گرفته شده است و مجموع آن به 25 خط افزایش یافت.
مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه خاطر نشان کرد: برخی از تماس های مردمی به دلیل دریافت پاسخ سوالاتی است که در سامانه ها و پایگاه های اطلاع رسانی ذکر شده و می توانند پاسخ سوالات خود را از روش های دیگری به دست آورند.
دکتر اباصلتی گفت: سامانه 191 برای پاسخگویی به سوالات مردمی در خصوص علایم بیماری، قرنطینه بیماران و سامانه نظام ارجاع است.