معاونت بهداشت

مقالات

افزایش دو برابری تماس با مرکز پاسخگویی به سؤالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مسئول سامانه ١٩١ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماس‌های مردم با سامانه ١٩١ پاسخگویی به سؤالات کرونایی این دانشگاه به نسبت دهه اول اسفند ماه با رشد ٢ برابری همراه بوده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه دکتر زهرا اباصلتی گفت: میزان تماس‌های روزانه مردم با سامانه ١٩١ پاسخگویی به سؤالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۴۰ تا ۵۰ مورد بوده و متوسط هفتگی آن بین ٢٨۰ تا ٣۵۰ تماس بوده است.

وی در ادامه افزود: تا قبل از دهم اسفند ماه میزان تماس روزانه بین ٢۰ تا ٣۰ مورد بوده که با توجه به افزایش آمارها بین ٨۰ تا ١۰۰ درصد افزایش داشته و تقریباً ٢ برابر شده است.

مسئول سامانه ١٩١ پاسخگویی به سؤالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیشترین سؤالات با موضوع واکسن و راهنمایی در خصوص مراکز منتخب کرونا بوده است، خاطرنشان کرد: به عموم مردم توصیه  می شود در صورت بروز علائم به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و نسبت به انجام تست اقدام کنند.

دکتر اباصلتی اضافه کرد: موضوع دیگر کنار گذاشتن ماسک، عدم رعایت نکات بهداشتی، کم توجهی نسبت به قرنطینه در دوره بیماری و مراجعات کم مردم به مراکز واکسیناسیون عمده دغدغه‌های این روزها بوده که از مردم می‌‎خواهیم در جهت حفظ سلامت خود و دیگران به نکات و توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.