معاونت بهداشت

پاسخگویی به 8 هزار تماس با سامانه 4030 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

  رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ناظر ستادی مشاورین تغذیه سامانه 4030 گفت: از اول فروردین ماه سال جاری تاکنون به 8 هزار تماس شهروندان مناطق تحت پوشش دانشگاه با سامانه 4030 پاسخ داده شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، دکتر زهرا اباصلتی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید – 19، سامانه کشوری 4030 به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعال شد که در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود 150 کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی و کارشناس بهداشت با این سامانه همکاری دارند.

دکتر اباصلتی خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن تماس با این سامانه می توانند سئوالات خود در ارتباط با کرونا در خصوص تغذیه، مشاوره های روانشناسی و مراقبت های گروه های هدف را با کارشناسان در میان گذاشته و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شماره 191 که با همکاری روابط عمومی و معاونت بهداشت دانشگاه راه اندازی گردیده است، گفت: این سامانه نیز در کنار سامانه 4030 پاسخگوی سئوالات هم استانی­های عزیز در خصوص علائم کرونا، راههای انتقال و پیشگیری، نحوه ضدعفونی و گندزدایی، چگونگی حضور در اماکن عمومی و شرایط قرنطینه بوده، همچنین کارشناسان این سامانه می توانند افراد را در صورت داشتن علائم به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب نزدیک محل سکونتشان راهنمایی نمایند.

دکتر اباصلتی از شهروندان خواست در صورت داشتن علائم کرونا با تماس با سامانه 191 در صورت نیاز با گرفتن آدرس مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا از مراجعه و ازدحام غیرضروری در مراکز درمانی و اورژانس خودداری نمایند.